Founded in 1959, we are a community united by a strong sense of purpose and dedication to solving real-world problems.
York is known for driving teaching and research excellence with cross-disciplinary programming, innovative course design and experiential education opportunities. York is committed to giving a broad demographic of students access to a high quality, research-intensive learning environment committed to the public good. York is a leading international teaching and research university and a driving force for positive change. York University is strengthening its position as a leader in creating a sustainable and inclusive world, ranking in the world’s top 35 in the respected Times Higher Education Impact Rankings.
Empowered by a welcoming and diverse community with a uniquely global perspective, we are preparing our students for their long-term career and personal success. Together we are making things right for our communities, our planet, and our future.
York University's mission is the pursuit, preservation and dissemination of knowledge. York University promises excellence in research and teaching in pure, applied and professional fields. They test the boundaries and structures of knowledge and cultivate critical intellect.
Through a renewed partnership with BHER, York University is supporting the York Capstone Network to further develop the “Project Commons,” a pan-university hub connecting faculty and students to real-world industry projects directly linked with a United Nations Sustainable Development Goal (SDG). Project Commons offers a space where students and professors alike can meet an industry partner and find an inspiring challenge to work on together, in a student-led manner. It is an open source lending library of engaged projects that is rendering Work-Integrated Learning (WIL) more sustainable, scalable, and impactful at York University.
BHER is supporting Project Commons to transition from a grassroots resource into a sustainable infrastructure for WIL across the university, while also deepening strategic alignment between BIPOC students and the transition to a net zero economy. BHER’s support will allow the York Capstone Network to deepen the focus on net zero economy-related projects, as well as engagement with diverse students.
For more information about York University’s Capstone Network here
- Board of Directors:
Member
Dr. Rhonda L. Lenton Présidente et Vice‑chancelière
Rhonda L. Lenton est devenue la huitième présidente et vice-chancelière de l'Université York le 1er juillet 2017.
Championne dévouée de l'engagement communautaire et des partenariats novateurs, Dr Lenton a joué un rôle déterminant dans la création du Centre d'engagement communautaire York University-TD et dans l'élargissement des collaborations institutionnelles de York avec d'autres partenaires de l'enseignement postsecondaire. En tant que directrice du groupe de travail du président sur l'engagement communautaire, elle a facilité les discussions avec un large éventail de parties prenantes, qui ont abouti à un rapport final qui a fait de l'engagement un élément central de la planification de l'Université.
En plus de ses fonctions à York, Dr Lenton siège au conseil d'administration d'Universités Canada et à son comité de recherche, au comité des relations gouvernementales et communautaires du Conseil des universités de l'Ontario (CUO), et elle est à la fois présidente du comité des relations du CUO et coprésidente du conseil d'administration de l'Ontario Council on Articulation and Transfer (ONCAT). Elle a déjà fait partie de l'exécutif du Conseil ontarien des vice-présidents d'université et a représenté ce conseil au conseil d'administration d'eCampus Ontario et de l'ONCAT. En reconnaissance de son leadership et de ses services en tant que cadre supérieur dans le domaine de l'enseignement supérieur, Dr Lenton a été nommée l'une des 100 femmes les plus puissantes au Canada par le Women’s Executive Network (WXN) en 2015, et en 2016, elle a reçu le prix de reconnaissance Angela Hildyard pour la démonstration continue d'un leadership innovateur dans l'avancement de la mission de son institution et de l'enseignement supérieur, et pour ses contributions exceptionnelles à cette dernière.